آمریكا زمامدار مقابله با تروریسم هسته ای می شود!
نوشته شده توسط : xmovies

طی روزهای اخیر و درحالیكه مطبوعات جهان از برگزاری دومین دور نشست های هسته ای در سئول، پایتخت كره جنوبی خبر دادند، آمریكا از استقرار هواپیماهای جاسوسی J-Stars و با موافقت دولت كره بر فراز آسمان این كشور خبر داد.

روزنامه لوموند چاپ فرانسه، روز 11 مارس با انتشار این خبر به صورت فوری نوشت: آمریكا در نظر دارد به منظور شناسایی حملات بالقوه كره شمالی در طول نشست هسته ای بین المللی كه 26 و 27 مارس در كره جنوبی برگزار می شود، هواپیمای جاسوسی به این كشور اعزام كند.

طی دو روز گذشته عباراتی از این دست به وفور در رسانه ها و مطبوعات جهان به چشم می خورد. لوموند با تأكید بر اینكه 'ارتش آمریكا و كره جنوبی درنظر دارند هواپیماهای جاسوسی جی استارز ـ مجهز به سیستم مشترك شناسایی و حمله به هدف ـ را در كره مستقر كنند'، نوشت: این هواپیماهای بدون سرنشین قابلیت این را دارند كه در ارتفاع 12 كیلومتری پرواز كنند. آنها همچنین توانایی ردیابی خودروها، جمع‌آوری تصاویر و پخش مجدد تصاویر تاكتیكی برای فرماندهان در پایگاه‌های هوایی و زمینی، ردیابی موشك‌های زمین به زمین توپخانه و حركت نیروها را دارند.

**تمركز بر امنیت هسته ای جهان در نشست كره

-------------------------------------------------------

به گزارش لوموند، مقامات كره جنوبی با اعلام 26 و 27 مارس به عنوان زمان برگزاری این نشست در سئول، تأكید كردند كه این گردهمایی بر امنیت تجهیزات و تأسیسات هسته ای در سراسر جهان و جلوگیری از تروریسم اتمی تمركز خواهد داشت. این درحالی است كه كره شمالی این نشست را اقدامی مضحك و زمینه سازی برای حمله اتمی واشنگتن و كره جنوبی به پیونگ یانگ توصیف كرده است.

**برپایی پیش نشست سه جانبه در واشنگتن

---------------------------------------------------

لوموند می نویسد: آمریكا پیش از برگزاری اجلاس جهانی كره جنوبی با موضوع امنیت هسته ای، نشستی سه جانبه را با حضور ژاپن و كره جنوبی به منظور گفتگو درباره برنامه غنی سازی اورانیوم كره شمالی در واشنگتن برگزار كرد.

پیونگ یانگ نیز در واكنش به رزمایش مشترك آمریكا و كره جنوبی در شبه جزیره كره از آمادگی خود برای هر دو گزینه جنگ یا مذاكره با این كشورها خبر داده بود.

بخش فرانسه زبان خبرگزاری 'شینهوا'ی چین نیز نوشت: 'لی میونگ بك' رئیس جمهور كره جنوبی نیز پیش تر نشست بین المللی هسته ای در سئول را كمك به ارتقاء امنیت در شمال شرق آسیا دانسته و گفته بود كه این نشست به لحاظ ایمنی و امنیتی نه تنها برای كره جنوبی بلكه برای تمام منطقه شمال شرق آسیا مفید و سودمند خواهد بود.

به زعم لی میونگ بك، این نشست از آن جهت كه رهبران و سران كشورهای جهان و سازمان های بین المللی پیرامون مسائل امنیتی جهانی در كشور كره جنوبی ـ كشوری كه با سلاح های هسته ای تهدید می شود ـ گردهم آمده و بحث و تبادل نظر می كنند. شركت كنندگان به منظور تدوین قوانین بین المللی مبنی بر جلوگیری از دستیابی تروریست ها به سلاح های هسته ای تلاش می كنند. هدف از برگزاری این نشست دو روزه تلاش برای كاهش مقادیر مواد رادیواكتیو و ایمن سازی ذخیره ها و نیز جلوگیری از دستیابی تروریست ها به مواد و تأسیسات هسته ای است. وی شرط حضور كره شمالی در این كنفرانس بین المللی را تعهد این كشور به خلع سلاح هسته ای خواند.

**اوباما، طراح ایده نشست های امنیت هسته ای!

--------------------------------------------------------

در آوریل سال 2009 و در پی پیشنهاد باراك اواباما در نشستی در پراگ، نخستین نشست بین المللی هسته ای در واشنگتن در سال 2010 برگزار شد. اوباما، تروریسم هسته ای را یكی از نگران كننده ترین تهدیدات برای امنیت بین المللی عنوان و بر ضرورت تلاش مشترك به منظور تأمین امنیت تجهیزات هسته ای و تقویت همكاری در زمینه امنیت هسته ای تأكید كرده بود.

به گفته مسئولان برگزاری این نشست، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، رئیس اتحادیه اروپا، رئیس اینترپل و ... ازجمله شركت كنندگان در این نشست خواهند بود و در زمینه تقویت همكاری به منظور وضع قوانینی برای مبارزه با تروریسم هسته ای، حمایت از تجهیزات هسته ای و تأسیسات مرتبط و جلوگیری از قاچاق مواد هسته ای به بحث و بررسی خواهند پرداخت. در اجلاس هسته ای 2012 همچنین مسئله امنیت هسته ای به ویژه پس از فاجعه هسته ای فوكوشیما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین حال رزمایش مقابله با فعالیتهای تروریستی، روز گذشته (سه شنبه) برای مقابله با فعالیت های تروریستی پیش از نشست امنیت هسته ای با هدف نشان دادن آمادگی كره جنوبی برای كنترل اوضاع امنیتی در سئول برگزار شد. باتوجه به اینكه از هواپیمای بدون سرنشین جی استارز پیش‌تر در رزمایش نظامی مشترك آمریكا و كره جنوبی در نوامبر 2010 و پس از بمباران كره جنوبی از سوی كره شمالی استفاده شده بود، به نظر می رسد شاید دولتمردان آمریكایی در نظر دارند با برپایی یك جنگ روانی پیش از برگزاری این نشست بین المللی فضا را برای حضوری پررنگ در غیاب رهبران كره شمالی مساعد كنند. این درحالی است كه كره شمالی در اواخر ماه گذشته میلادی از توقف فعالیت های هسته ای و نیز غنی سازی اورانیوم خبر داده و با بازگشت بازرسان سازمان انرژی اتمی به كشورش برای نظارت بر این توقف موافقت كرده بود.

آمریكا در حالی به قدرت نمایی بیش از پیش رو آورده كه قدرت های بزرگ دیگری همچون چین بلافاصله پس از مرگ كیم یونگ ایل، كمك های خود به كره شمالی را تأئید كردند و به گفته مطبوعات ژاپن، با صادرات مواد غذایی به این كشور ژست حمایتی به خود گرفتند و در واقع تصمیم به تثبیت رژیم جدید كره شمالی و جلوگیری از فروپاشی این رژیم گرفتند.

پژوهش**ز.ج**9123





:: برچسب‌ها: توکیو , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: